Rida rida rida

Sandrina - Hon har riktigt trött idag, och hade lite svårt för att komma igång ordentligt. Jag fick verkligen rida! I traven var hon superfin när hon fick upp ett lite bättre tempo. Vi galopperade inte så mycket idag, lite åt båda håll bara. Det gick också bra, även om det går väldigt snabbt. Hehe.

Amborella - Marias egen unghäst som jag inte ridit tidigare. Hon var riktigt fin, och det är lite mer dressyrhäst över henne än Sandrina. Precis efter att jag suttit upp var hon spänd och bockade lite, men sedan gick hon så fint så. Hon hade bra bjudning i traven, men i galoppen fick jag rida lite mer. 

Summelisumsum - Monsterponnyn var i farten igen.. Nej då, men hon hade lite väl mycket överskottsenergi i början. Första galoppen var katastrof. Det fick bli tusentals övergångar och överdrivna halvhalter, men sen gick hon så fint så! Det var just övergångar jag lade ner mest energi på idag, men gjorde en hel del andra saker också. Mycket förvänd galopp, öppnor i både trav och galopp, bakdelsvändningar.
Mitt lilla hjärta fick ett ordentligt pass idag, och var allt lite trött efteråt. Men det behövs fler sådana pass för henne! Men både i morgon och på söndag ska vi skitta ut och mysa lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0