På tävlingsplatsen

förtsätter nu efter inlägger om hur jag förbereder mig och Sumsum innan tävling, med ett inlägg om hur jag brukar göra på tävlingsplatsen.

vill alltid vara i god tid. jag måste ha minst en timme på mig att ta fram henne och värma upp.
är vi inte i tidsnöd brukar vi gå och kolla runt på tävlingsplatsen (leta upp toaletten!) och se hur långt dom har kommit. ungefär en timme innan jag ska starta tar vi ut Summer och börjar göra henne i ordning. när hon är påklädd går mamma med henne medans jag klär på mig själv. när jag sitter upp sen kan jag börja arbeta henne i skritt nästan på en gång. jag brukar ta det ganska lugnt på framridningen, men ändå irritera henne lite. då går hon som bäst! jag rider först lite lösgörande och sen rider jag delar ur programmet.



i collecting ring går jag igenom programmet för mig själv och så brukar jag vilja säga det högt också. då får mamma stå och lyssna, hehe. när ryttaren föra mig är klar rider jag runt banan om det går. brukar rida fram och tillbaka ett par gånger upp vid domaren på kortsidan. startar man inifrån banan lägger jag många volter där uppe innan startsignalen. annars blir det höpplöst sen när jag börjar rida programmet.

efteråt skrittar jag henne ordentligt. ska jag rida en klass till får hon gå in i transporten om det är lång tid emellan, och då brukar jag inte rida fram lika länge heller. då räcker det med knappt en halvtimme, max.



och så får man hoppas att det går så pass bra att man får stanna kvar till prisutdelningen ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0