Öland 21 Maj, final division 1

Red bara en klass, lagklassen som var en Lätt A:P1. Andra gången jag red den klassen i år.
Summer var fin på framridningen. Väldigt pigg och vaken, så hon drog iväg ett par gånger när hon fick syn på något som var läsktigt. Hon hade lite svårt att koncentrera sig emellanåt, men överlag var hon superfin! Lydig och var med mig på allt hela tiden.
Jag vet inte vad som händer med henne på tävling nu för tiden. Hon blir liksom jättelydig, mjuk och fin i båda sidorna och har jättelätt för att samla sig i galoppen x)

Inne på banan var hon också jättefin. Mycket framåtbjudning hela tiden och blev aldrig så där seg som hon kunde bli förra året. Hon behöll tempot i båda öppnorna och slutorna. Fick 6or på alla.
I galoppen är hon alltid fin, framför allt förvända. Fick 7or på båda serpentinbågarna. Enkla bytena funkade också bättre än förut, och vi fick faktist en 7a på ett utav dom.
Vi hade bara en stor miss, galopp i den ökade traven på slutet.. Suck. Hon visste vad hon skulle göra, men eftersom jag inte höll ihop henne tillräckligt så började hon galoppera istället.
Men men. 62,6 % fick vi i alla fall! Väldigt nöjd.
Så nu behöver jag bara rida på samma % eller högre en gång till så är vi kvalade till nationellt! Känns bra.

Bilder kommer inom kort, hoppas jag :D Mitt msn vill inte samarbeta med omvärlden...

Kommentarer
Postat av: Tuva

Roligt!



Vad har du annars för tävlingar inplanerade? :)

2011-05-22 @ 17:04:08
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0