Ridpasset igår

Var på utebanan igår och försökte få till något som liknade dressyr..  Haha, nej men Summer var stissig i början, och som den vildhäst hon ibland tror att hon är så trodde hon att det var dags att fly när 2 andra hästar började springa i hagen längre bort. Suck! For runt som ett yrväder på banan.
Men när jag travat och galopperat i båda varven lugnade hon sig, men hon var fortfarande lite spänd. Hade tänkt jobba med den ökade galoppen även igår, men det var inte lönt. Fick istället lägga fokus på att få henne mjuk och fin i båda sidorna. På slutet gick hon riktigt bra! När hon är "lagom spänd" går hon som bäst :)

Idag ska vi ut i skogen iaf! Jag ska dra mig upp ur sängen nu är tanken och äta frukost. Åker ut till stallet efter det och rider och fixar. Övriga invånare i det här huset har åkt till Malmö nu på morgonen, så jag är ensam tills på söndag. Jag ska iväg i eftermiddag/kväll, så när Ann-Lousie har hämtat Flash vid 16.30 så åker jag och hämtar Emma innan vi drar vidare mot Linneryd! Innan det ska jag fixa lite här hemma med mig själv och the little dog.


Den lilla hunden, som inte är så här liten längre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0