Tävling 3 april, Jönköping

Första omgången av division 1, ponnydressyr, Småland

vi behövde inte åka supertidigt till tävlingen, vilket var skönt! vi åkte dit tillsammans med Emma, Love you och Emmas mamma. taggade som bara den på vägen dit ;)
det märktes så tydligt på Summer att hon tyckte det var roligt att vara ute på tävling igen! hon har ju inte varit utanför Sinnerstad sen September/Oktober tror jag.

jag var lite orolig för hur det skulle gå måste jag erkänna. när jag red henne i lördags fick jag ingen bra känsla alls.
men när jag började rida fram och känna lite mer på henne var hon superfin! inte speciellt spänd, lydig och lösgjord.
i collecting ring var hon lika avspänd som innan, men när jag skulle rida runt banan kom tävlingsnerverna fram hos både henne och mig. uppe vid domaren blev hon superspänd första gången.
väl inne på banan stog hon emot första delen av programet, lite tittig och så där. när det släppte gick hon riktigt bra. vi fick lite småmissar här och var, men över lag gick allt som planerat ;) 
domarens kommentar på protokollet: 
"Trevlig ponny som går för känsliga hjälper. För dagen något öppen i formen. Fin sits och trevlig ridning."
Mathilda red först för laget, och jag som nummer två. jag visste att det hade gått riktigt bra för henne, men inte vilken % hon fick, så innan jag ska in och rida frågar jag mamma vad hon fick, men hon säger bara att om jag får ganska höga % så kan det gå riktigt bra för laget. haha!

och det gjorde det ju också! en delad första plats med Ljungby är ju inte helt fel :D

Mathilda Syrén, Nexis Izzmer - 67 %
Tove Danielsson, Eve's Summer Flower - 66 %
Emeline Lind, Fabulous - 69 %
Emma Edgren, Oh, how I love you - 60 %
+ lite decimaler och sånt..
jättebra att alla i laget hamnade över 60!!

inväntar bilder från Matilda nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0