Gårdagens + dagens

igår tog vi oss en promenad istället, jag och Summer. vi gick runt Tveta i det fina vädret. så himla skönt! Summer är dock inte så himla smidig att gå med i vanliga fall. antingen går hon bakom som en åsna eller ska hon gå framför och dra, men igår skötte hon sig ganska bra och gick snällt bredvid :)

idag red jag henne i ridhuset en stund. väldigt enkelt med stora volter, skänkelvikning och lite förvänd galopp. hon kändes helt okej, lite stel och tråkig i höger bara.
sen tänkte jag skritta av henne ute på en liten fridfull runda.
det gick bra till en början, men när jag skulle vända tillbaka spände hon till och började småtrava. lät henne hålla på för det brukar lugna sig, men idag blev hon bara värre. haha! låg typ en hög med grenar över "vägen". dom tog hon ett jättehopp över, och sen var det för sent för mig att göra nått. hon drog iväg och hoppade över ett nedfallet träd och efter det började hon bocka. jag brukar få stopp på henne efter en liten stund, men jag kände att det inte skule gå idag ;) slutade med att jag for i backen och Summer sprang till stallet. bockandes... knäpp är hon!

jaja, första gången på nästan två år som jag ramlar av, och sist var det inte ens Summer som var den skyldiga hästen. jag minns knappt när jag ramlade av henne sist? men jag har varit riktigt nära ett par gånger det senate året. haha!

Kommentarer
Postat av: Tuva

HAHA tokhäst du har xD

2011-04-06 @ 20:09:01
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0