träningsläger

sådär, nu är sista dagen avklarad och Summer var lika fin idag som igår :)

Lördag: jag hade min lektion först, kl 9! Summer var jättefin och lösgjord från början. vi tränade på sånt som kommer i programmen sen, och så red jag igenom Lätt A:P1. Summer har blivit så himla cool. nu förstår hon nästan allt och blir inte så stressad som hon blev förr.
satt sen och tittade på alla andras träninger, mycket intressant. man lär sig mycket av det.
på eftermiddagen red vi i grupper. Division 2 först och vi "stora" sen. då övade vi lite vägar med våra egna hästar, innan vi bytte! jag red Love You, och Kajsa fick rida Summer :) det gick bra, kul att rida lita andra hästar ibland, man lär sig mycket av det. på slutet bytte vi tillbaka igen, och övade på lite småsaker. jag fick öva lite travökningar och det gick verkligen jättebra :D

Idag, Söndag: jag red min lektion vid samma tid som igår. Summer var nästan ännu finare idag!! tränade öppna i trav och galopp, enkla byten och lite annat som man alltid måste göra :P tränade lite piaff på slutet, och Summer börjar förstå vad det handlar om nu :) trampade lite själv utan att Maria petade på henne!
på eftermiddagen red vi i samma grupper igen. innan bar vi in dressyrstaketet, så hästarna fick lite träning. vi fick värma upp så som vi skulle gjort på trävling, och sen fick vi rida programmet, Lätt A:P1. Summer var inte riktigt lika fin som innan. både hon och jag var trötta, så det blev inte samma tryck i traven som hon annars har.

jag är supernöjd med helgen! alltid bra med lite intevsivträning, så man kan komma igenom med nått som är lite svårt. kul också at träffa dom nya tejerna lite mer :) jättetrevliga!

Matilda tog jättefina bilder med sin systemkamera, så kanske snor någon sen och lägger upp här ;) men just nu ligger kameran i ridhuset xD

ska tävlia på lördag, iiiiihh! LAG 03 och Lätt A:P1 i Ljungby.

i morgon ska jag rida ut!!!!!! punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0