gårdagens träning

god förmiddag! :) idag är jag på väldigt bra humör, det beror nog på det fina vädret och att det ska bli plusgrader nästa vecka.

jag orkade inte blogga om träningen igår när jag kom hem, så jag gör det nu istället.
Summer var som vanligt hur fin som helst :D det var länge sen nu som hon hade en dålig dag.
började lektionen med att rida över bommar, för att få igång bakbenen lite bättre. hade lite problem i blrjan, för Summer ville bara dra iväg och hoppade över bommarna istället... när hon gjorde som hon skulle och jag red henne bättre tränade vi lite travökningar, och det gjorde hon jättebra! Summer har inte något speciellt steg precis, så det var jättebra för att vara Summer :) tränade också tempoväxlingar i galoppen, öka ordentligt på långsidan, och samla henne så mycket som möjligt på kortsidan - utan att hon blev för låg i formen eller tappa den helt. det gick också jättebra! Summer är en riktig liten superponny <3
nästa träning blir om en vecka, när vi har träningsläger.

idag hade det varit perfekt att rida ut, om det inte hade varit isgata precis över allt! så det får bli ridhuset i stället, men det är upptaget fram till klockan 18, så jag får vänta ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0