träning

träningarna idag har gått bra :) summer har skött sig och inte varit allt för jobbig. första passet red jag ensam för Maria. började med att flytta henne i sidled på medellinjen, och göra en framdelsvändning vig varje kortsida. ganska jobbigt faktist, och det tyckte Summer också! hon ville inte alls jobba i början, bara sprang ifrån mig eller backade... men mor slutet när jag kom åt henne bättre blev hon ganska fin. övade sedan lite övergångar och tempoväxlingar för att få Summer att jobba riktigt, istället för att bara tuffa på. hon blev kanonfin mot slutet!
andra passet var det mest markarbete. då red vi tillsammans, jag, Kajsa L och Kajsa R. först red vi en och en på volt med en bom på varje halva av volten. Summer drog järnet i början, och det tog ganska många varv innan hon lugnade sig och jag bestämde mig för att hon skulle gå lugnt... fortsatte sen med att galoppera på långsidan över bommar, gick helt okej! men hon drar ju så förbannat ;) sedan la Maria upp bommarna så att dom låg några dm över marken, så det blev som små studds. sedan höjde hon lite till så att det blev lite mer att hoppa över. gick väldans bra, med tankte på att hon inte hoppat på så länge!  roligt va de också :)
det kändes lite konstigt att åka hem utan Summer.. men hon klarar ju sig :) ska tillbaka igen redan innan 9 i morgon :) ska rida första passet vid halv 10. det blir ingen fika med dom andra i morgon, utan måste skynda iväg för att åka till Hultsfred och klippa mig. sen ska jag tillbaka igen och rida nästa pass. hinner inte hem emellan, så får byta om där, haha ;)

nu har jag skrivit väääldigt utförligt ;) orkar inte läsa igenom allt, så ni för stå ut med lite stavfel!
kanske inte världens roligaste text heller, menmen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0