dagens ridpass

Summer var ganska stimmig idag, av två anledningar: hon har stått inne hela dagen på grund av vädret, och det båste storm te när jag red. det kändes som om hela ridhuset skulle blåsa bort, haha.
det blev inget långt pass, som jag egentligen hade tänkt. när jag kom höll dom på att fixa underlaget i ridhuset, så jag fick vänta ganska länge innan jag kune rida. men det gjorde inte så mycket. jag passade på att rykta henne ordentligt, klippa svansen och hovskägget och lite annat :)
okej, ridpasset var det ja...
hon var ju väldigt spänd och hade mycket spring i benen, så när jag hade skrittat fram travade jag bara några varv och sen lät jag henne galoppera av sig, och det uppskattades verkligen :) efter det kunde jag arbeta henne lite. eller jag försökte så gått det gick. hon var på helspänn, men väldigt fin ändå, och på slutet slappnade hon av är blev finfin!
jag hoppas vädret är bättre i morgon så att hon kan gå ute, och att det inte blåser så mycket så att jag kan rida ordentligt. det funkar helt okej att rida runt i min hoppsadel, hehe. men jag börjar sakna min dressyrsadel lite nu. jag får tillbaka den snart hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: matilda

TÄVLING PÅ BLOGGEN!

Allt du behöver göra är att kommentera med ditt bloggadress (:

LYCKA TILL!

http://tildasfurre.blogg.se/2010/november/tavling-1.html#comment

2010-11-23 @ 19:29:58
URL: http://tildasfurre.blogg.se/
Postat av: matilda

Hej,

Du vann tyvärr inte denna tävlingen på min blogg.

Men det kommer snart en ny så håll utkik!

2010-11-24 @ 07:23:32
URL: http://tildasfurre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0