hej!

hej hej hej :D

okej, nu ska jag börja uppdatera lite bättre. Summer har satts igång ordentligt igen efter sin lilla semester.
nästa helg drar vi iväg på tävling fredag-lördag, så då måste hon vara tipp topp!

jag red lektion förra veckan för första gången på nästan en hel månad. då blev det mycket jobb med att få henne mjuk i båda sidorna. hon var väldigt stel i högersidan ett tag, men det lyckades vi fixa :) red henne i en lite lägre form och försökte ställa igenom så mycket som möjligt.
red lektion igår också. då passade vi på att hoppa lite studds, när det ändå stod hinder framme på utebanan. men vi började uppe i ridhuset med lite dressyr innan vi gick ner. nu är hon inte stel i höger öht, så det är skönt! tränade på att få mer tryck i galoppen, utan att hon blir lång och låg.
hoppningen gick över förväntan! jag trodde att Summer skulle bli stark och bara rusa mot hindren som hon annars gör när hon inte hoppat på länge, men hon var lugn och lyssnade riktigt bra! hoppade små kryss på volt först. tränade på att hålla jämnt tempo och hitta rytmen. sen hoppade vi lite studds på slutet. inga konstigheter :) hehe

idag red jag ut en runda, eftersom att hon har gått på banan hela veckan. tränade tempoväxlingar i galopp och lite öppna på grusvägen.

har haft hand om Romeo i helgen också, alltid trevligt :) red honom i ridhuset igår och det gick bra! har bara ridit honom "ordentligt" en gång innan och då gick det väl så där. idag red jag ut honom också. det blev mycket galopp så han fick springa av sig :P
hade tur med vädret när jag red båda hästarna, så jag behövde inte rida i regnet, för ojojoj vad det regnade, blåste och åskade här för några timmar sedan!

okej, det här blev ett långt inlägg (och kanske inte så roligt att läsa..) men nu känner jag att jag är igång igen ;D ska försöka få in lite mer bilder så att bloggen blir lite roligare iaf.

go' kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0