Första månaden

Nu är första månaden gjort här i USA, och jag kan bara säga att tiden har gått sjukt fort! Igår hade jag min första lediga dag på två veckor vilket var skönt! Låg i sängen till klockan ett, och lämnade bara huset några timmar på eftermiddagen/kvällen. 
 
Arbetsdagarna går verkligen fort, jag har saker att göra hela tiden. Börjar klockan åtta och brukar hinna rida fyra hästar innan lunch. Efter lunchen, som är en timme, rider jag en eller två hästar till och longerar ett par stycken om det behövs. Slutar egentligen mellan 16.00-16.30, men väldigt ofta hinner klockan bli närmare 17.00 innan jag är inne. Eftersom jag är ensam med alla hästar tar det lite tid. Tydligen brukar de vara två stycken, och är det bara en så kommer en annan tjej tre dagar i veckan och hjälper till med att rida hästarna. Nu gör jag allt själv, men det funkar :)
 
Vi har haft riktigt fint väder de senaste två veckorna. Runt 30 grader varmt på dagarna! Lite skillnad mot oktobervädret hemma ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Fy va underbart det ser ut!! Här är det iskallt ... och det ska bli såååå himla roligt att få höra om din resa sen , jag är dönyfiken :D

2012-11-22 @ 15:53:32
URL: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0