Underhållande ridtur

Idag har jag lyckats hålla mig kvar på hästryggen i alla fall, men det var knappt!
Skrittade ut på Summer idag, och hon var verkligen på G kan man säga. Jag hittade en ny liten stig som gick upp i skogen och tänkte se var man kom ut. Det blev tydligen på tok för spännande för Summer.. Ibland vet jag inte vad som flyger i henne? Galopperade på stället, slängde med huvudet, sprang in i sticksiga granar. Det är när man lättar på tygeln som det värsta kommer - Hon tar sats och drar ner huvudet, "låser sig" och travar i väg som en tjurig shetlandsponny. Och där sitter jag med min onda rygg. Hahah! Det är tur hon är söt, lilla hjärtat!

Bild från förra året.


Resten av dagen har vi städat bort julen här hemma, jag har gått en promenad, tittat på skidåkning och väntar nu på att tv-kvällen ska börja - som inleds med Ponnyakuten!

Kommentarer
Postat av: JFdressage

fin header och fina bilder i headern! :)

2012-01-15 @ 22:41:02
URL: http://jfdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0