Dagens ridpass

Dressyrade lite idag. Summer var fin i skritten och traven. Jobbade verkligen med att få henne mjuk i båda sidorna. Lyckades ganska bra faktiskt.
I galoppen blev jag dock lite fundersam. Hon var inte alls som vanligt. I första galoppen brukar hon alltid springa på som bara den, och man får låta henne galoppera på ganska fritt några varv. Men idag var hon nästan slö, och jag fick driva ganska ordentligt för att hon inte skulle bryta av till trav. Just därför avslutade jag ridpasset där idag, eftersom det inte kändes helt 100.
Tog även tempen på henne efter att jag gjort henne i ordning och mockat. Den var lite över hennes normaltemp. Hoppas bara att hon var lite ordentligt trött för en gångs skull, så det inte är något annat som är knas nu.

Håller tummarna för att hon är piggelin i morgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0