Tisdag 21/2

Den här dagen har börjar väldigt likt gårdagen.
Åkte till stallet vid nio ungefär. Idag började vi med Sandrina. Åh, den hästen alltså! Hon var så duktig idag. Hon är så klart duktig alla dagar, men idag tog vi ett steg framåt igen. Kunde börja jobba henne i galoppen. Innan har hon för det mesta tagit galoppsprång som är 5 m långa och man har ett styr med att bara orka hänga med. Men idag så gick det mycket bättre :) Vi har även börjat med lite bommar och sådär nu. Inga problem.

Efter det fixade jag lite med Summer. Borstade henne och så där. Hon har fått nya skor idag, så ingen ridning. Tommys lärling (som jag inte kommer på namnet på just nu) höll på med Summer i säkert nästan två timmar, haha! Så det blev nog ordentligt gjort, och hon var så fin om hovarna sedan!

Fortsatte med nya unghästen sedan. Idag satt jag på honom i skritt, och det var inga problem!

Innan jag åkte hem åt jag en liten semla! Och nu sitter jag här vid datorn. Jag har varit ute med Flash en stund och busat lite. Eller han har busat och jag har mest tittat på. Ganska smidigt med en hund som kan underhålla sig själv med en boll ;) Jag har bärt in ved också och lagat mat till mig själv. Hur duktig är jag inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0