Ny vecka igen

Yes, bara sex veckor kvar i skolan innan det är dags för lov igen! Jag började den här veckan med en kort skoldag, som vanligt på måndagar. Fikade med Edis innan jag åkte hem med bussen 13.05.

Hela min eftermiddag har jag tillbringat i stallet. Jag red Summer direkt när jag kom. Red mycket lösgörande och försökte tänka mycket framåt eftersom jag den senaste tiden ridit lite med handbromsen i har det känt som + att Summer varit lite trött och nere. Därför har det blivit väldigt lugn ridning på lovet.
Men idag var det fart i ponnyn vill jag lova! Hon stack inte iväg och var spänd, utan bara väldigt pigg och framåt. Hon ville gärna gå lite för fort ibland, så jag fick tänka mycket på halvhalter för att få tillbaka henne i ett bättre tempo. Det var ett riktigt bra pass med andra ord, om man jämför med de senaste dressyrpassen vi har haft.

Red ungefär en timme och Summer var faktiskt ganska svettig efteråt. Jag mockade och fixade lite, innan Klara och hennes mamma kom med deras unghäst. Maria och jag började med den för exakt en vecka sedan, och i fredags kunde jag rida ensam på spåret i alla gångarter. Idag styrde jag runt lite mer och gjorde volter uppe vid båda kortsidorna. Duktig liten häst :) Speciellt liten i kroppen är han dock inte, hehe. Stor och maffig är han för att vara så ung. Riktigt fin.

For hem strax innan sju, och nu ikväll har vi firat pappa lite som fyller år idag. Grattis till honom! (Nu har jag sagt grattis både på sms, i telefonen, irl, och här. Gött!)



Sinnessjukt tråkigt inlägg att läsa skulle jag tippa på, hähä. Min huvudvärk vill inte riktigt ge med sig, så jag ska snart gå och lägga mig faktiskt. Men innan det ska jag fortsätta kolla runt på vad alla har köpt på GHS i helgen! Tack och hej, leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0