Dagens tre ridpass

Idag red jag lektion med Play Boy för Maria. Jag håller fortfarande på att lära känna honom och titta alla knappar, så det blir lite missförstånd då och då. Han blir lite spänd och börjar på med massa annat när han inte förstår. Men det blir bättre och bättre! Tränade på att få honom gå lugnt både i traven och galoppen. Annars vill han gärna bli för snabb och arbetar inte ordentligt. Gjorde lite öppna i trav och galopp, skänkelvikningar och jobbade en hel del med ställningen. Det är ganska mycket häst att styra runt. Inte helt lätt! Jag ska rida honom i morgon igen. Mamma följer kanske med, så det kan bli lite film på spektaklet.

Vi tog ut Rembrandt och jobbade lite med honom också. Han gör framsteg för varje gång som går! Nu fattar han galopp utan några större problem, och i traven jobbar han på riktigt bra. Han orkar inte så mycket än, men det kommer.

Sist, men inte minst (fast jo..) red jag Summer. Det blev ett ganska kravlöst ridpass i ridhuset. Försökte få henne i en lite lägre form. Hoppade även några skutt över ett litet kryss som stog framme. Det tyckte hon var roligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0