Dagens ridpass

Dressyrade uppe i ridhuset. Från början var min plan att bara ta det lite lugnt, men jag fick ändra mig ganska snabbt. Det behövdes en riktig genomkörare istället :)
Värmde upp som vanligt. Gjorde lite öppna i skritten och sen mycket skänkelvikningar och tempoväxlingar i traven. I galoppen fick hon bara rulla på på volterna. Försökte hålla mig innanför spåret också hela ridpasset.
Jobbade henne lite i trav först, och det var då jag kände att hon behövde ridas igenom. Lite stel och tung var hon. Gjorde mycket tempoväxlingar osv. Tränade en del öppna också. I galoppen blev det mest övergångar och enkla byten. Dom gjorde hon superbra idag :)
Mot slutet kände jag verkligen skillnad på henne, och det känns väldigt bra! Att vi kunde komma förbi det där stela och jobbiga utan bråk :)



En liten Sumsum ute i mörkret efter ridpasset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0