Onsdag

Fortsätter att fixa och styra med Summer och hennes står. Det tar tid och det är mycket jobb. Först ge henne pencilin (fast det får Maria göra, vill inte spruta min egen häst..), tvätta såren med saltkoklösning, ta tempen o.s.v Och sedan ge henne lite ir-terapi på båda benen för att det ska läka bättre, och lägga om nytt bandage eller vad man nu ska kalla det. Såret på vänster knä ser väldigt fint ut, och om ett par dagar behövs nog inget bandage längre. Det är värre med det andra, men det ser ändå ganska fint ut nu :)
Hon får gå i den lilla sjukhagen nu. Hon blev så glad när hon fick komma ut dit idag, hihi. Det har inte gått någon häst där på länge, så det fanns en hel del gräs så hon har lite att gå och pilla med. Jag ska snart åka dit igen och borsta och gå med henne en sväng. Jag ska även se om jag kan få i henne lite Finadyne. Hon ska få två påsar om dagen i fem dagar. Ska blanda i det i lite betfor och äppelmos, då brukar hon äta :)

På väg ut till hagen



Maria har börjat med inridningen av sin unghäst nu, så idag har jag hjälpt henne lite. Har hängt och suttit på honom och det gick bra :) Han är så himla söt!


Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-11-02 @ 17:07:29
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0