Förberedelser

så här planerar jag före tävling
jag vill gärna ha ett träningspass ganska nära inpå tävlingsdagen. inte dagen före, men en eller två dagar innan brukar vara bra. då hinner man träna lite själv och hästen hinner bli av med eventuell träningsvärk och så vidare.

en gång tränade jag dagen innan jag skulle på tävling, och självklart hade Summer en dålig dag så vi fick bråka med henne ordentligt och till och med ta på henne gramanen. det resulterade i att hon hade en hemsk träningsvärk dagen efter och ville inte gå i form i ena varvet. tror det var finalen i division 2 faktist.

dagen innan rider jag lite lugnt och inte så länge. mycket lösgörande. brukar rida ut en liten sväng också så hon får ha lite roligt och eventuellt busa av sig.
på eftermidagen/kvällen badar jag, flätar henne och klipper hovskägg, öron och allt annat som måste klippas. det är 100 gånger snyggare med en häst som har klippt hovskägg och allt sånt. det ser välvårdat och fräsht ut, haha!
åker vi tidigt på morgonen knoppar jag kvällen innan, annars gör jag bara flätorna.
när Summer står i boxen med täcke och Back on Track gör jag i ordning allt annat, så som att putsa och packa. det har jag alltid gjort själv, så jag skulle inte klara av att någon annan gjorde det. dels för att jag vill veta vad som är med och inte, och sen är det samtidigt en del av uppladdningen eller vad man ska säga :)


muppbild på en gullig ponny. så ser discogrimman ut btw.

när jag kommer hem fixar jag allt där om jag inte redan gjort det. gör stövlarna rena och lägger fram benlindor, boots, schabrak och annat som jag inte får glömma. ibland brukar jag lägga in allt som ska med i bilen redan kvällen innan.

på morgonen sen göra jag mig själv iordning, och när vi kommer till stallet ser jag till att Summer har fått mat och att hon ätit upp. rullar upp flätorna och borstar av henne och sprutar mycket pälsglans i svansen! sen på med ett fintäcke och Back on Track igen + transportskydd. under tiden brukar mamma bära allt till bilen och fixa transporten. sen lastar vi, åker och hoppas att vi fått med oss allt ;)  


Kommentarer
Postat av: Tuva

Kul att läsa! :D



Intressant intressant, haha ;)

2011-05-07 @ 13:54:39
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0