Dagens ridpass.

min ponny har fått riktigt håriga ben, haha! inte fint, så jag får ta fram saxen snarast och klippa lite :) det är inte riktigt värt att försöka klippa benen på henne med klippmaskin eftersom hon är som hon är.

idag red jag henne i högre form och ställde mer krav, vilket resulterade i att Summer blev lite trött och försökte springa ifrån arbetet. hon var ändå ganska fin och det var mycket tryck i bakbenen. hon fick ett par ryck i början av passat, sen var det bra med det :)
gjorde lite av allt idag, öppna, sluta, förvänd galopp, enkla byten. allt funkade bra förutom slutorna. det är dock inte så konstigt eftersom jag inte gjorde det på otroligt länge.

efter passet fick hon en ordentlig rykt och lite mys :)
har börjar ge henne linfrö nu, och hoppas på att hon ska bli bättre i magen. hon ska kanske börja få lite extra halm också i morgon.  vi får se :)


Kommentarer
Postat av: amelie

Sööt ponii:D



Sv: okej :D ah vi har v 7 ;D

2011-02-02 @ 07:17:52
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Tuva

Haha, Summer är så gullig :3



Vad kul att ni börjar komma igång lite mer nu! ^^

Haha, låter rätt avancerat trots allt, säger en som typ suger på både öppna och sluta (a) Öppna går okej, med sluta är det värre ;P xD

2011-02-02 @ 17:04:48
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0