Mitt 2011

Alla andra skriver ju om det gångna året, och om det som komma skall. Jag tänket försöka knåpa ihop något liknande.

2011 har varit ett bra år över lag för min del. Jag har varit med om väldigt mycket roliga saker, och det har inte hänt allt för många ledsamheter.
När det gäller hästeriet har det varit helt okej. Summer och jag har dock inte hittat tillbaka till den där superkänslan som vi hade i slutet av förra året, och det har aldrig riktigt känts som om vi har kommit igång. Men vi har trots det fått en del fina placeringar under året och gjort bra ifrån oss.

Januari
Året började med att Summer hade boxvila. Vi misstänkte en hovböld, men hon var bara väldigt öm i hoven. Jag red en hel del på Melody och andra hästar i stallet under tiden Summer vilade. Hjälpte även Maria att rida in ett par unghästar. Följde med pappa till Lund för att testa Bax som polishund. En av de mest intressanta dagarna på hela året!
Förutom hästarna så kom det massor med snö, jag hade min första körlektion, och jag blev kär i The Pacific.  



Februari
Jag bloggade en hel del och skrev ganska roliga inlägg. Bax blev polishund och vi hämtade hem Flash. Bloggens utseende fick sig en förbättring. Edis och jag gjorde två sjuka videobloggar. Jag satte igång Summer lite mer, och red nästan som vanligt igen. Åkte till Oskarshamn och festade. Var hos Emma och red. Jag var ensam hemma under sporlovet, och senare i veckan åkte vi på Göteborg HorseShow.



Mars
Månaden började med att Summer tappade en sko och blev halt. Kunde dock rida henne igen så fort hon fick på skon. Klassen hade disco för låg-/mellanstadiet för att få pengar till vår Londonresa. Körde halkan. Festade med dressyrtjejerna. Eric Saade vann melodifestivalen. Jag fyllde 18 år, och Emma drog till utlandet. Vi hade träningsläger med lagen inför division 1 och 2. Tränade massor med Summer och kollade på The Pacific dagarna i ända.



April
Red första omgången av division 1 i Jönköping, och vi vann! Summer gjorde jättebra ifrån sig. Ett par dagar senare slänge hon dock av mig ute i skogen. Haha! Festade i Kalmar. Tävlade i Oskarshamn. Det var fin väder, och man kunde sitta uta och sola lite. Festade med dressyttjejerna igen när Tove Styrke var på Metropol. Edis och jag gjorde premiär på Pumpen. Fortsatte träna inför dom kommande lagtävlingarna med Summer. red även en hel del andra hästar - Romeo, Hoppson, massa unghästar.



Maj
Firade valborg. Hade massor av plugg. Tävlade med laget i Lenhovda. Jag vann och laget kom 3a! Hade beslutsångest om jag skulle på speedway eller inte. Fick våra snygga lagjackor. Var i Kalmar med dressyrlaget för lite shopping. Följde med Emma på hopptävling med LoveYou i Braås. Red finalen av division 1 på Öland. Jag fick tre rosetter med mig hem - 4a individuellt, 3a med laget den omgånge, och 2a totalt i serien! Bra jobbat tjejer!
Åkte till London med klassen. Red ut på mysiga turer med Summer i det fina vädret.



Juni
Hoppade Summer för att få MVG i specialidrott. Åkte till Emeline, badade och kollade på bilder från tävlingarna under våren. Åkte till Strömsholm. Svettades som en gris om dagarna i värmen, men när det var dåligt väder tillbringade jag min tid min säng. Hade en downperiod i ridningen när ingenting gick som det skulle. Fick sommarlov. Grattade massa studenter och festade på Metropol. Summer fyllde 11 år. Firade midsommar med Emma och Matilda i Tälleryd. Fest på Örsåsa dagen efter. Jag sommarjobbade på Sveaskog igen.



Juli
Jag flyttade ut till Sinnerstad och tog hand om stallet när Maria och Iolani var bortresta. Jobade på med skogsplanteringen. Skömdes för att heja på Dackarna. Åkte till Falsterbo för att festa och titta på fina hästar. Fest hos Mange!!! Tränade med Summer inför Superhelgen där jag vann en klass. Fixade körkortet. Var uppe på festivalcampingen en dag, och fixade gratisbiljetter till sista dagen. Hade träningsläger med laget.
Åkte till Örs.



Augusti
Jobbade satan på jobbet och kom hem dyngsur varje dag bara för att jag, Emil och C-O skulle sätta gränspinnar på dom blötaste platserna man kunde hitta i hela regionen. Jag offrade 6 timmar av min dyrbara tid för att sätta i Edis löshår. Voltade med bilen på jobbet. Festade när det var Virserums marknad. Festade när det var GP här i Målilla. Sista dagen på jobbet. Hårdtränade med Summer inför eliten. Hade myskväll med Emma och Emilia. Kollade rally och sedan fest på Örsåsa. Skolan började igen. Mys hemma hos Matilda med Emeline, innan vi åkte till Charlies i Jkpg. Parkfest i Hultan.



September
Skrev att jag skulle hem till Emma och härja, vilket slutade med att vi åkte till Vimmerby på stadsfesten. Lagschabraken kom. Kajsa och jag var i stallet till klockan 23 för att hinna klippa båda ponnyerna. Tränade intensivt inför eliten. Jag var på nattliga äventyr. Första elitomgången i Mjölby, och det var superkul att vara ute med laget igen, trots att det inte gick så bra. R-G B vann EM. Dead by April på Metropol. Mys med kinamat och Stallkompisar med Emeline och Emma i storstan'. Följde en hel del speedway.



Oktober
Red andra omgången av eliten i Nybro. Premoär för mig och Summer i FEI och det gick över förväntan. Åkte till Flyinge för clinic med Rolf-Göran. Det blev höst på riktigt. Festade flere helger med roligt folk och kom inte hem förens morgonen efter. Taggade True Blood varje onsdagkväll. Sista elitomgången i Mantorp, och det gick ganska bra både för laget och för mig. Rookiefestivalen. Fick höstlov och Summer gick omkull = vila och massa bandagebyte.



November
Fortsatte byta bandage på Summer i flera veckor, och det blev endast promenader och skrittpass under den tiden. Red Marias unghäst. Fina Hickstead dog. Fest på Metro med Virserumsbor. Hjälpte Maria med en annan unghäst. Fest på pumpen med galen efterfest. Var i Växjö på Twiday med systrarna Edgren. Började rida Sumemr lite mer i mitten av månaden, och vi "firade" 6 år tillsammans. Var i Oskarshamn med Lotta och Emma och kikade på Breaking Dawn en gång till. Hela månaden bestod av fest fest och fest.



December
Var på SACO-mässan i Stockholm. Red ut i regn och blåst. Hade första festfria helgen på evigheter. Emma fick körkort och vi drog till Donken för att fira det. Festade lite i Kalmar. Shoppade lite med Emma, Emeline, Fille och Linnéa. Riktigt tråkigt vinterväder, och ingen julkänsla alls. Hjälpt Maria med en unghäst. Fest @ Metropol. Fick jullov. Firade jul med familjen. Fest på juldagen. Har satt igång Summer på riktigt. Blev tokkär i Band of Brothers.



Nu är det bara nyårsfirandet kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0