dagens ridpass

träning för Maria.
det hela började med att Summer var totalt helgalen dom första 10 minutrarna inne i ridhuset. hon bockade och stegrade och sprang omkring innan jag överhuvudtaget hade kommit upp på henne, så jag fick leda omkring henne. det var ju kanske inte det roligaste jag har gjort, hehe.
hon lugnade sig i alla fall efter ett tag och jag kunde sitta upp och börja jobba henne lite. hon kändes fin, men lite tung i högersidan. det var hon under hela passet..
under lektionen gjorde vi sånt som gjorde henne mer avspänd eftersom att hon fortfarande var lite stissig. till exempel bakdelsvändningar och lite sluta på volt i skritt och trav. efter en stund gick vi över och red över bommar. det funkade bra när jag kom på hur jag skulle få henne att ta jämnare steg över.

måste kila nu, men det kommer kanske upp en liten film från träningen i morgon.
hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0