helg

god morgon på er. ligger i sängen och tränar dressyrprogram inför i dag - programridning för Thomas Jonsson som gäller. det ska bli väldigt roligt, och jag är faktist lite nervös.

träningen i torsdags gick bra. ska försöka på henne att gå i ännu högre form, för nu dyker hon lite så fort det blir jobbigt, för att komma undan. tränade mycket öppna och sluta, eftersom att det är det som blir svårt på tävling. tränade en del tempväxlingar, och att hon ska kunna gå kvar i den höga formen när jag samlar.
efter träning red jag Blacky. det gick bra med honom med. han va lite stel i början, men blev mycket finare mot slutet! rolig ponny de där.

igår började jag med Blacky. fortsatte med vad jag gjorde dagen innan, och han kändes fin redan från början. kul!
Summer fick ett lite lugnare pass. red igenom lite utav det som kommer i programmen idag, och fortsatte med det vi gjorde på träningen. hon var lite jobbig och stel i högersidan i början, ville inte riktigt lätta där, men blev bättre efter en stund när jag ridit lite öppna och skänkelvikning.

ska snart gå upp och äta frukost och fixa iordning. måste putsa mina stövlar och lite... åker ut till stallet efter 12, och gör Summer iordning, och vid kl 14 ska vi hjälpas åt med att sätta upp dressyrstaketet. hoppas att det inte börjar regna så att vi kan vara ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0