Dagens ridning..

jag ändrade mig igen när jag kom till stallet. det blåste så kallt så jag bestämde mig för att rida i ridhuset istället.
och ja, det gick ju som det gick. Summer var verkligen på G om man säger så. när man red upp mot den bortre kortsidan vände hon och bockada, haha. hon lugnade sig efter ett tag, och då blev det lite mer ridning. höll inte på så länge, eftersom hon har gått en hel del denna vecka. tränade lite skänkelvikning på diagonalen, och förvänd galopp på volten. behöver träna mer på samling i den förvända, för just nu blir hon bara snabbare och snabbare. innan vilan gick hon lugnt, men det blir bättre snart igen när hon blir starkare :)

det blir ingen division 1 serie i Småland för ponny 2010. väldigt synd! det var bara tre lag anmälda, Målilla, Vetlanda och Ljungby. vi ska försöka vara med i Östergötland i stället. det blir ju lite längre resor (Norrköping, Motala och Mantorp) men det gör inte så mycket. deras serie börjar inte förens i Maj, så då hinner man rida lite högre klasser innan. första och andra omgången är det LAG03, ungefär som Lätt A:3, tror jag, och i finalen är det Lätt A:P1. red igenom det med Summer ett par gånger innan vilan, så det ska nog inte bli några problem.

nu blev det ett väldigt långt inlägg här, men men.

Tove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0